Saturday, October 3, 2009

Begini Rasanya Dihargai Rakan~~


jangan tertipu dengan tajuk post ini.walaupun bunyinya sedih tapi i sebenarnye nk share sumthing yang hepi dengan u oll.disebabkan ketandusan idea maka tajuk ini sajalah yang i boleh fikir.

petang tadi sebenarnye ade Eid Party anjuran islamic society di UCD neh.tapi disebabkan im not in the mood untuk bersosial dan sedang craving makanan masakan sendiri maka i mengambil keputusan sepakat membawa berkat bersama rumate i untuk tidak pergi.

setelah brainstorming maka kami bersetuju untuk memasak ayam rosemary yg dicilok resepinya dari blog akak tijah yang elegan.



-ayam rosmery i yg sedang dibakar.abaikan pintu oven yg berkerak itu.seblom open house i cuci la weh



-makan sambil menonton simpsons =)))


-rosemary chicken+black pepper gravy+nasi n coleslaw.kenny rojes,aku balik malaysia nanti kau siap-siap lah tutup kedai

selepas mentekedarah ayam sekor tuh kitorg bantai pulak trifle yg diberi oleh aisyah ptg tadi. aisyah buat khas limited edition utk i sebab bagi dia pinjam basikal minggu lepas..ramai-ramai sekarang:awwwwwww sweeeetnya kawan i yg seorang ini. harap-harap lepas ini dibalas dengan lamb chop pula.

lepas itu tengah-tengah malam lepas tengok ulangan x-factor yang keberapa puluh kali ntah dekat tv i sekali lagi tabah dan cekal mengacau nasi untuk dibuat nasi impit for open house. heh sumpah lepas ni kalau balik malaysia i order sekontena nasi impit jenama nona. setiap kali mau buat kacau selama 2 jam,malek noor pun boleh give up.

namun keletihan dan kepayahan hidup yang ditanggung cuma seketika cewah cewah. bila 1 of my housemate cek mailbox ada surat untuk i!!teruja gila weh sebab selama ni kalau surat untuk i mesti dari syarikat angkut sampah or dari bank.dua-dua mintak hutang wadefak,tapi kali ini i dapat surat dari INDONESIA WEH!!!

bila i buka rupa-rupanya dari kenalan tercinta i LIYANA MOHD SUBRI yang mengorbankan sebanyak 15000 rupiah untuk membeli setem walhal cuma mahu ucap selamat hari raya. dia ada dalam list ym i tapi x pernah ucap.gedik betul kamu sahabat lama!.haha





-tq yana!i terharu kerana last kad raya i dapat adalah sewaktu form 3.lepas itu semua pakat taknak hantar dah sebab i reply balik guna sms je. sudahlah dulu beri i baju sourvenir dari bandung skarang hantar kad raya pula. memang calon isteri rakan karib kesayangan i =)))

kepada semua yang menghappykan i hari ini i nk ucapkan tenkiu so much. *tidak boleh berhenti senyum sekarang*



6 comments:

Balqis Riza said...

haha..jeles la cmni..yana tak hantar kad raya pon kt i..tau laaa i kwn br..hak3..

15000 mahal tuu..bek jg leklok kad tu..hihi XD

Cik Azz said...

ekekekeke....akak tumpang golak je la ehh....Bestnya laa ayam golek tu....Akak makan sadin je huhu....

hatim a.r said...

@balqisriza:tgk orang la haha besfren nih =)

@kak azz:sardin ok pe.asalkan pedas,i like!

Tijah said...

pecah kaca pecah dara,sudah bace pakat cerca

mulo2 ingat anak komen...tapi bilo baco pantun tu terus den blur...

Liyana said...

hatim. terer gile weh ko masak! jeles aku.

haha lambat gila kad tu sampai..mencapap seyh nama aku huruf besar. edeih. segan but thanks :p publisiti.

balqis: saje je bagi can kat org yg xraya kat mesia. :D

hatim a.r said...

@tijah:den jual pantun tuh kt akak.jawab jgn x jawab haha

@puding caramel:siyes weh terharu giler babas nih.alamat siap garis lagi perkataan ireland tuh hehe.takut pos laju indon konpius plak kn